maandag 18 april 2016

Film nummer 6 op Gietjes Boekies en Movies!

In de voorbije paasvakantie maakte ik wat meer tijd voor de zetel. Het was meer dan nodig had ik zo de indruk. Een mens heeft toch af en toe wat rust nodig en zeker als je elke dag wat ouder wordt ;).

Het is niet altijd makkelijk om een vermakelijke film te vinden. Wat genres betreft, hebben mijn wederhelft en ik een wat uiteenlopende smaak, maar zoals ik eerder al zei, kijk ik nu ook meer naar zijn genre. Misschien kijkt hij dan ook eens samen met mij naar een romantische plakker :).

Vandaag zal het ik het over Stardust hebben, een film van Matthew Vaughn uit 2007.

Trailer


Om je een beeld te vormen van het genre waarin deze prent zich bevindt, kun je misschien eerst even naar volgende trailer kijken. Het is niet de officiële, maar die vond ik niet meteen. Deze geeft echter ook goed weer wat je van deze film mag verwachten.



Gegevens

Regisseur: Matthew Vaughn
Scenario: Jane Goldman en Matthew Vaughn
Muziek: I. Eshkeri
Première: 10 augustus 2007
Genre: fantasie
Duur: 128 minuten
Taal: Engels

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Stardust_(film)

Korte inhoud

Tristan woont in het dorpje Wall en wil net als zijn vader de wereld zien, maar eerst en vooral wil hij Victoria van zijn liefde overtuigen. Wanneer zij uitdrukkelijk voor een rijkeluiszoon kiest, besluit hij om het over een andere boeg te gooien. Hij wil de bloedmooie Victoria overhalen met avontuurlijke verhalen. Tristan wil de wereld zien en haar een vallende ster brengen. De blonde schone lijkt te twijfelen en de verliefde jongeman krijgt een week. Keert hij met de vallende ster terug naar huis, dan trouwt ze niet met Humphrey, maar met hem.

Op zijn zoektocht naar het perfecte huwelijkscadeau voor zijn lieftallige Victoria, komt Tristan Yvaine tegen. In eerste instantie denkt hij nog dat dit zijn moeder is - die hij nog nooit eerder zag - maar al snel ontdekt hij dat zij de vallende ster is waar hij naar op zoek is. Tristan is door het dolle heen en ziet daarom niet dat Yvaine stiekem een oogje op hem heeft. Slaagt Tristan erin om de vallende ster terug tot in Wall - bij Victoria - te brengen of laat hij zijn oogkleppen eindelijk vallen? En kan Tristan Yvaine zo maar in zijn bezit houden? Er zijn immers kapers op de kust...

Acteurs

* Charlie Cox als Tristan


* Claire Danes als Yvaine
Zij speelde onder andere ook mee in 'Les misérable' en 'Romeo + Juliet'


* Sienna Miller als Victoria


* Kleinere rollen zijn er voor Henry Cavill als Humphrey, Robert de Niro als kapitein Shakespeare en Michelle Pfeiffer als de heks Lamia.

Mijn mening (+/++)

Het is een genre die me soms in mindere mate ligt waardoor ik altijd even moet ontdooien in het begin van de film. Even de werkelijkheid achter je laten en helemaal opgaan in de sfeer van de film. Daarin zijn de makers zeker gelukt want je waant je snel in het leven van Tristan en ik ging graag met hem op pad. Niet alles kon ik even goed plaatsen, maar dat heeft dan weer te maken met dat stemmetje in mijn hoofd dat mij doet denken dat iets niet kan. Voor de rest vond ik het een onderhoudende film, met een vleugje romantiek en hier en daar wat humor. Zeker een goeie film om even helemaal weg te dromen op een weekendavond.


Bronnen:
* http://www.designntrend.com/articles/66840/20151219/daredevil-5-cool-things-to-know-about-marvel-netflix-matt-murdock-star-charlie-cox.htm
* http://zntent.com/claire-danes/
* http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-34527407

Geen opmerkingen:

Een reactie posten