maandag 23 januari 2017

Meester Kikker, een knotsgek mens-dierverhaal

Afgelopen trimester ging ik met de kinderen van mijn klas naar het cultureel centrum in Diksmuide. Twee keer per jaar trekken we er naartoe. Eén keer voor een film, de andere keer voor toneel. Die film, daar was ik in het begin geen echte fan van. Ik vond dat kinderen thuis al genoeg televisie keken en wilde wat meer theater voor de kids. Maar uiteindelijk moet ik toegeven dat sommige films me wel weer overtuigen. Neem nu Meester kikker.

Geen flitsende animatiefilm waar kinderen gek op zijn, maar een kinderfilm met echte acteurs. Misschien wat ouderwets op de een of andere manier, maar voor mij nog steeds een meerwaarde. Zowel voor kinderen als voor volwassenen ;). Want wat heb ik samen met de hele zaal genoten van deze prent.

Gegevens

Speelduur: 85 minuten
Regisseur: Anna van der Heide
Verhaal: Paul van Loon
Muziek van: Fons Merkies
Acteurs: Paul Kooj (directeur Stork), Jeroen Spitzenberger (meester Frans), Georgina Verbaan (Ceciel), Wine Dierickx (juf Suzan), Yenthe Bos (Sita)


Korte inhoud

Sita woont met haar moeder in een vrolijk huisje samen met een heel pak dieren. Sita's mama werkt immers met dieren en soms moet er dan eens eentje bij hen overnachten. Dat vindt die kleine, leuke meid helemaal niet erg. Dan heeft ze tenminste wat gezelschap als haar mama alweer moet werken. 
Intussen gebeuren er op school wel wat vreemde dingen. Sita doet haar best om een hele boeiende spreekbeurt over de kikker voor te bereiden, maar meester Frans vindt het maar niks. Hij beval haar te stoppen. Sita kan er niet mee lachen en vindt de gedragingen van de meester steeds vreemder. Tot ze ontdekt waarom hij een hekel lijkt te hebben aan alles wat met een kikker kan gelinkt worden. Wil hij echt niets met deze dieren te maken hebben of is er meer aan de hand?

Mijn mening (++/+++)

Ik vond deze film - net als alle kinderen uit mijn klas - superleuk. Het verhaal neemt je mee in een onwerkelijk verhaal, maar het komt op geen enkel moment geforceerd of nep over. Integendeel, je wordt meegezogen en op het einde wordt het wel heel spannend. Redt meester Frans het of wordt Sita haar grootste nachtmerrie werkelijkheid? 
Of de film nu nog in de zalen loopt, dat weet ik niet, maar moest je deze film ergens eens kunnen meepikken, dan moet je dat zeker doen!

Hieronder kun je alvast nog eens de trailer bekijken!




Bron:
* https://www.pathe.nl/film/21430/meester-kikker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten