vrijdag 15 april 2016

De vrouw in de kooi...

Een hele tijd terug las mijn wederhelft al eens 'De vrouw in de kooi' van Jussi Adler-Olsen. Ik was dat toen ook van plan, maar het kwam er maar niet van. Intussen ligt het boek hier al een hele tijd en ik ben er nu uiteindelijk toch in begonnen. Al moet ik er meteen bij zeggen of ik niet weet of ik er goed aan deed ;). Mijn vriend zegt dat ik moet doorbijten, dat het wel komt, maar voorlopig heb ik nog geen voeling met het verhaal.

Wil je weten waarover het boek gaat? Kijk dan zeker even hier, je vindt er de flaptekst.

Andere boeken

Op de afbeelding hiernaast zie je dat 'De vrouw in de kooi' eigenlijk een serieboek is, namelijk uit de 'Serie Q'. Intussen kwamen er al vijf nieuwe verhalen uit deze reeks uit.
* De fazantenmoordenaars
* De noodkreet in de fles
* Dossier 64
* Het Marco-effect
* De grenzeloze


Mijn eerste mening

Het is al een tijd geleden dat ik nog een thriller las en daarom zag ik het helemaal zitten. Ik voelde me er klaar voor :). Even afwisselen van genre kan echt geen kwaad en aangezien ik de laatste tijd vooral voor romans en jeugdboeken koos, was het wel weer tijd voor een goed en spannend verhaal. Omdat ik wist dat Pieter het een supergoed boek vond, begon ik dan ook met grote verwachtingen aan dit leesavontuur. Maar ik moet er meteen bij vertellen dat ik erg moeilijk in het verhaal geraak. Ik ben het misschien niet meer gewoon om een thriller te lezen, maar ik lijk de draad niet te kunnen oppikken. Het springt van hot naar her - en de Deense namen werken ook helemaal niet mee - en ik heb het gevoel dat ik totaal niet snap waarover dit verhaal gaat. Ik weet zo van alles iets, maar ik weet niet wat ik ermee aan moet. Aangezien mijn wederhelft zegt dat ik moet volhouden, zal ik dat uiteraard doen en dan hoop ik op een positievere eindbeoordeling. Ik hou jullie op de hoogte!


Bron:
* https://www.hebban.nl/boeken/de-vrouw-in-de-kooi-jussi-adler-olsen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten