zondag 31 december 2017

Nieuw jaar, nieuwe start

Beste lezers,

Dat er van lezen in het jaar 2017 niet veel in huis kwam, dat kon je hier al merken. Ik deed een inspanning hoor en begon in heel wat boeken. Toch slaagde ik er bitter weinig in om door te zetten. Het was zo'n opgave en dat is net wat het eigenlijk niet zou mogen zijn. Lezen is hier nooit een opgave geweest. Tot 2016 was het heerlijk om even weg te dromen of om op het puntje van mijn stoel (figuurlijk dan) mijn ogen over de bladzijden te laten razen. Maar met een gebroken hart en een behoorlijk vermoeide geest en een vermoeid lijf bracht lezen me jammer genoeg niet meer wat het me altijd had gebracht.

Daar wil ik echter heel graag weer verandering in brengen en ik voel dat dit in 2018 zeker moet lukken. Ik ben er nog niet helemaal, maar ik weet zeker dat lezen ook een vorm van therapie kan zijn. Een therapie waar ik mentaal terug sterk genoeg voor ben. Denk ik. Ik ben dus helemaal klaar voor 2018. Laat het maar een spannend, gelukkig en uitdagend leesjaar worden!

Daarom stel ik ook dit jaar weer een doel. Dat ik deze van 2017 niet heb gehaald, zal ik klasseren. Falen, dat mag. Ook geleerd in de afgelopen periode ;). Mijn rug rechten en doorgaan, als nooit tevoren :).  En daarom heb ik ook jullie nodig. Ik hoop dat jullie met de regelmaat van de klok terugkeren, dat jullie vanaf nu smullen van Gietjes Boekies en Movies. Dat zou ik fantastisch vinden.

Doelen voor 2018:

Lezen, lezen en nog eens lezen. Niet de eerste vijf bladzijden, maar van begin tot eind. Van boek tot boek, van 1 januari tot 31 december!

Daarom vraag ik aan jullie welk boek ik zeker moet gelezen hebben. Alle tips zijn welkom! Van kinderboeken tot fictie voor volwassenen, van kook- en bakboeken tot waargebeurde verhalen.

Alvast een dikke merci en een heel gelukkig 2018 gewenst!

Heel veel liefs,
Gietje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten