woensdag 18 januari 2017

Overwinteren op een eiland met Vos en Haas

Ik vertelde jullie hier eerder al iets over Vos en Haas en ik verklapte toen ook al dat het volgende boek Vos en Haas op het eiland zou zijn. Ik kocht beide exemplaren op een uitverkoop van onze plaatselijke bibliotheek en nu staan ze in het boekenrek op school te blinken. Ik hoop dat er af en toe eens een leerling het aandurft om zich te verdiepen in de verhalen over deze knotsgekke dieren uit het grootste avonturenbos. Al speelt dit verhaal zich wel af op een eiland en niet in het bos ;).

Gegevens

Uitgeverij: Lannoo
Uitgegeven in: 2000
Grafische vormgeving: Studio Lannoo
ISBN: 90 209 4098 8
NUR: 260

Flaptekst


‘Stop!’ We zijn er!’ roept Haas. Vos zet de koffers neer.
‘Weet je zeker dat het hier is?’ vraagt hij.
‘Ik zie alleen maar zand. En water. En twee bomen.’
Een eiland in het zuiden is heel anders dan een bos.
Je kunt er schelpen rapen. En greppels graven. En een sneeuwpop maken die niet smelt.
Zelfs de sterrenhemel is er wijder en dieper dan thuis. Of lijkt dat maar zo?

Mijn mening (++/+++)

Dit boek bevat veel meer tekst dan 'Koek koek' en is dus eigenlijk ook voor betere lezers. Uiteraard kun je het ook voorlezen aan jonge kinderen of samen lezen met 7-8-jarigen. Ik vind het zelf een goed boek omdat er veel verschillende gevoelens en weetjes aan bod komen. Zo gaat het niet alleen over de sterren en heimwee naar huis, maar gaat het ook over seizoenen en eb en vloed. Naast een leuk verhaal is het boek dus ook heel erg leerrijk. Ik vind het dus zeker een aanrader!


Bron:
* https://www.bol.com/nl/p/vos-en-haas-op-het-eiland/666871530/?country=BE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten