woensdag 25 januari 2017

Eerste mening over 'Het geheim van mijn moeder'

Mijn vorige boek was al een tijdje uit en intussen ben ik in iets nieuws begonnen. Iets helemaal anders. Ik koos voor 'Het geheim van mijn moeder' van J.L. Witterick.



Ik stelde het boek al even voor in mijn buit van de bieb # 6 en daar kun je ook de flaptekst lezen. Wil je nog even opnieuw kijken, klik dan hier.

Eerste mening

Het boek leest als een trein en dat is wel mooi meegenomen. Wat ik wel meteen vond, is dat de hoofdstukken wel heel erg kort zijn. Je duikelt als het ware nog maar in het verhaal en je wordt alweer even op het droge getrokken want ja, daar is er al weer een nieuw hoofdstuk. Ik vind het geen zo'n fijne gewaarwording, maar nu snap ik wel waarom dat is. Het boek wordt blijkbaar ook aan kinderen van 13-14 jaar aangeboden. Dat maakt voor mij een aantal dingen duidelijk. Niet alleen de toegankelijkheid van het boek, maar ook de manier van schrijven,... Eens je eraan gewend bent, is het wel oké, maar als volwassene verwacht ik misschien wel wat meer diepgang. Dat neemt niet weg dat ik helemaal mee ben in het verhaal. Soms heb je echter het gevoel dat de schrijfster er wel wat meer zinnen mocht aan vuil gemaakt hebben. Maar ze wil het tempo voor die jonge garde wellicht wat hoog houden. 
Het verhaal tot nu toe staat me zeker aan en ik ben heel erg benieuwd naar het vervolg. Het thema rond de Tweede Wereldoorlog is dan ook helemaal mijn ding. Ik zou boeken rond deze tragedie verslinden, al is het goed dat ik af en toe ook eens wat minder zware materie lees. Ik ga er dus vanuit dat er hier binnen een week (of twee) zeker een positief verslag komt, maar dat ik wellicht niet meer van mijn sokkel zal worden geblazen. Ik gok dus op ++ :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten