zondag 8 januari 2017

Eerste mening over 'De waarheid - Luc Nilis spreekt'

Bekende mensen hebben altijd een verhaal te vertellen. Dat moet voormalig sportjournalist Thijs Slegers op een idee gebracht hebben. Hij nam afgelopen jaar een van de grootste Belgische voetballers ooit onder de loep en dat leidde tot het volgende boek.



Aangezien ik altijd een voetballiefhebber ben geweest, volgde ik ook de prestaties van bovenstaande Rode Duivel. Hij schitterde niet alleen bij de Belgische topclub Anderlecht, hij maakte ook furore in Nederland en Engeland. Tot er aan zijn carrière abrupt een einde kwam. Ik zie zijn zware beenblessure nog altijd voor me. De kranten stonden er vol van. Wil je weten waarover het gaat? Tik dan gewoon eens in Google 'blessure Nilis' in. Je zult meteen huiveren bij de beelden...

De flaptekst van dit boek kun je terugvinden bij 'Buit van de bieb #6'.

Eerste mening

Biografieën zijn niet altijd de beste boeken, maar daar was ik hier eigenlijk al op voorbereid. Zo'n boek lees je eigenlijk niet om in een spannend, goed geschreven verhaal te duiken, maar eerder om iets meer te weten te komen over de persoon op de kaft. Nilis zijn leven werd vaak heel erg uitgesmeerd in de media, maar die teksten zijn meestal wat mediageil. Ze komen niet uit de mond van Nilis zelf. En daarom was ik wel nieuwsgierig naar zijn eigen verhaal.
Tot nu boeit het boek me zeker. Er wordt duidelijk geschetst hoe Nilis als kind opgroeide en wat er zoal gebeurde in het prille begin van zijn carrière. De tekst leest vlot en tot nu toe wordt alles heel erg duidelijk en naar mijn aanvoelen juist omschreven. Bij sommige boeken blijf je wat op je honger zitten en komen er heel veel vragen in je op, maar tot nu toe spreekt het boek me erg aan. 

Ik hoop dat ik het volhoud tot het einde want dat is wel een probleem de laatste tijd. Ik begin altijd vol goeie moed aan een boek, maar ik hou niet vol. Mijn concentratie is dan ook nog steeds niet top. Hopelijk wordt 2017 een beter leesjaar!!


Bron:
 * http://www.wpg.be/boek/de-waarheid-luc-nilis-spreekt-9789022332122/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten