dinsdag 21 mei 2019

Het vervolg van M.J. Arlidge of was het nu het begin?

Vorige jaar begon ik ook vol goeie moed aan een nieuwe reeks blogpostjes hier. Toen lukte het me een paar maanden vol te houden, maar wat zou ik blij zijn als het me nu tot in december 2019 lukt (en liefst nog veel langer).

Om mijn blog up-to-date te houden probeer ik bepaalde artikels ook een vervolg te geven. Er verschijnen immers wekelijks nieuwe boeken en dan gebeurt het wel eens dat boekenreeksen hier niet meer volledig zijn. Daarom wil ik het vandaag nog eens over M.J. Arlidge hebben. Deze Britse auteur schrijft de ene bestseller na de andere en daar schreef ik al eens iets over. Wil je het eerste bericht nog eens opnieuw bekijken? Klik dan hier: Nieuw jaar, nieuwe mustreads.

Intussen zijn er twee nieuwe boeken om aan het lijstje toe te voegen: Schuitje varen en In de maneschijn.

Schuitje varen


De achttienjarige Helen Grace, net nieuw bij de politie, arriveert als eerste op de plek waar een dodelijk ongeluk heeft plaatsgevonden. Haar collega’s zijn ervan overtuigd dat de dood van de jonge man een tragisch ongeluk was. Maar Helen is daar niet zo zeker van. Wie is hun mysterieuze slachtoffer? Waarom zou hij zijn leven riskeren door over een drukke weg te rennen? Waar rende hij voor weg? Een duister geheim is verborgen tussen de stille velden van Hampshire, een geheim dat Helen vastbesloten is te ontrafelen.

* Schuitje varen is gepubliceerd in 2017, maar speelt zich af in de tijd dat Helen Grace nog maar net bij de politie werkte (bevat ca. 126 pagina's).


In de maneschijn


Er waart iets dodelijks rond in het bos. Eerst moesten de wilde paarden eraan geloven. Nu zijn het onschuldige mannen en vrouwen die worden vermoord door een gedaante zonder gezicht. Verdwaald in het donker proberen ze te vluchten, zich te verstoppen. Wanhopig roepen ze om hulp. Maar er is niemand die ze kan horen...

Helen Grace ziet zich geconfronteerd met een nieuwe nachtmerrie. De slachtoffers hangen met pijlen doorboord aan de statige oude eiken in het bos. Waarom worden hulpeloze vakantiegangers opgejaagd tijdens het campingseizoen? Wat hebben de moorden te betekenen? Is dit soms het werk van een psychopaat? Of is het een teken van een occulte samenzwering en worden de slachtoffers geofferd aan het bos zelf? Helen moet zich in het duister wagen om de waarheid achter deze wel heel macabere zaak te achterhalen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten