zaterdag 11 mei 2019

Dolfje Weerwolfje achter de kiezen!

In het begin van de week schreef ik mijn eerste mening over het eerste boek rond Dolfje Weerwolfje. Wil je deze post nog eens opnieuw lezen, klik dan op de volgende link: Eerste mening over Dolfje Weerwolfje van Paul van Loon.

Intussen heb ik het boek helemaal uitgelezen en kan ik het met heel veel goesting in mijn klas klaarleggen. Het is immers de bedoeling om het aan mijn tweedeklassers voor te lezen. Doorheen het jaar bood ik al verschillende boeken aan en ik moet zeggen dat de meningen van mijn leerlingen heel uiteenlopend zijn. Ik probeer hen van allerlei soorten verhalen en schrijvers te laten proeven en ik slaag - al zeg ik het zelf - behoorlijk goed in mijn opzet.

Over hoe en wat ik alles in mijn klas gebruik, daar schrijf ik op mijn blog rond onderwijs zeker nog iets over. Voor leerkrachten onder jullie: neem dus zeker ook een kijkje op Gietjes Corner!


Gegevens

Omslag en illustraties: Hugo van Look, 1996/2015
Vijfenvijftigste druk 2018
Vormgeving: Annemieke Groenhuijzen
Beeldredactie: Anker-illustrations
Auteursfoto: Tuffcat Media
Uitgeverij Leopold, Amsterdam / www.leopold.nl
ISBN: 978 90 258 6484 2
Nur: 282
AVI: M6


Mijn mening (++/+++)

Het boek heeft me eigenlijk van het begin tot het einde geboeid. Er worden heel wat interessante thema's aangekaart en ik denk dan ook dat dit boek een meerwaarde voor je kinderen kan zijn. Het kan immers een uitgangspunt voor vele gesprekken zijn. Stoere jongens op school die je pesten, buren waar we een beetje bang voor zijn, een ietwat speciale gezinssituatie, een papa die zich graag verkleedt, angst om ouders te verliezen,... Hoe de serie verder verloopt, daar heb ik het raden naar, maar Dolfje Weerwolfje is alvast een heel goeie start als je het mij vraagt. Als er even nog wat tijd overblijft, dan lees ik misschien nog eens wat andere boeken over dit dappere jongetje. Of was het nu weerwolfje?
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten