woensdag 9 maart 2016

Nog een boek uit 'De kippetjes'

Ik vertelde jullie hier eerder al iets over Kukel en de reeks 'De kippetjes'. Het gaat om boekjes die kunnen voorgelezen worden aan jonge kinderen, maar kinderen van het eerste/tweede leerjaar kunnen ze ook makkelijk zelf lezen. Toen vertelde ik er ook meteen bij dat het mijn bedoeling is om hier op Gietjes Boekies en Movies ook verslag uit te brengen over kinderboeken. Op die manier wil ik een zo groot mogelijk publiek aanspreken en krijg ik hopelijk nog meer mensen aan het lezen ;).

Gegevens

Uitgegeven in 2007 - Door: Editions Pocket Jeunesse, département d'Univers Poche-Paris, France
Uitgegeven in 2014 in het Nederlands - Door: Abimo Uitgeverij
Originele titel: Sauve qui poule!
Nederlandse tekst: Thea Dubelaar
ISBN: 978-9059328235
NUR: 287
AVI: M5 (oude AVI 6)


Flaptekst

Er is weer eens ruzie in het kippenhok. De jonge haantjes vliegen elkaar in de veren. Maar intussen ontvoeren drie vossen Kukel en zijn vriendjes. De sluwe kippenvreters sleuren hen mee naar hun diepe vossenhol. Is het laatste uur van Kukel geslagen?

Mijn milde mening (++)

Ook dit boekje uit de reeks 'De kippetjes' is voor mij een voltreffer. Er staan een aantal grappige zaken in en het is zeker ook leerrijk. Zo wordt de Thaise vechthaan Bangkok genoemd en is er ook een link met Zorro. Het kleine vrouwenvosje heet immers Zorra omdat ze gemaskerd lijkt. Opnieuw staat vriendschap centraal en uiteraard is er ook terug een goeie afloop. Al vind ik het laatste blaadje wel een beetje moeilijk. Ik denk niet dat de kinderen de uitsmijter zullen appreciëren, maar dat is uiteraard mijn mening. Eens navraag doen bij mijn kinderen in de klas denk ik. Een Minotaurus is nu niet meteen een dier dat kinderen van die leeftijd kennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten