vrijdag 11 maart 2016

Haantje slaapkop en het kippetje dat een pauw wilde zijn

Mijn klasbibliotheek gaat natuurlijk breder dan de uitgeverij Bakermat, al vond ik het volgende boekje ook op het Boekenfestijn. Het zag er me een leuk verhaal uit en ook het formaat van het boek sprak me aan. Ik heb het over 'Haantje slaapkop en het kippetje dat een pauw wilde zijn' van Mik Leyssius.

Gegevens

Tekeningen: Hans van der Meij
Uitgeverij AnniMIci
Productie: La Comité du Douze Novembre
Uitgave: 2009
ISBN: 978-94-90499-01-3

Andere boeken: 
* Haantje Slaapkop en het ei van Kippetje Blij
* Haantje Slaapkop en het kraaiende kippetje


Flaptekst

Is er niet!


Korte inhoud

De kippen op de boerderij zijn niet meer tevreden. Ze willen allemaal graag een ander dier zijn. Haantje Slaapkop laat hen begaan, maar ziet sommige kippetjes met hangende poten terugkeren. Het gras is duidelijk niet voor iedereen groener aan de overkant. Alleen kippetje Trots is superblij met zijn nieuwe leven als pauw.

Mijn milde mening (++)

Heel leuk boekje met iets meer tekst dan de verhalen van Bakermat. De prenten zeggen veel en ik vind het formaat van het boek ook eens iets anders. Voor kinderen ligt het misschien niet zo goed in de hand, maar ik vind het fijn om verschillende soorten boeken in mijn bibliotheek te hebben. Tekst en tekeningen wisselen elkaar goed af en ook dit verhaal heeft voor mij een onderliggende boodschap. Het is aan de lezende kinderen om die te ontdekken :).


Bron:
* https://www.bol.com/nl/p/haantje-slaapkop-kippetje-dat-pauw-wilde-zijn/1001004007508332/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten