woensdag 16 augustus 2023

'Dirty Little Secrets' are out!

 Oké, de trilogie 'Dirty Little Secrets' van Anja Feliers had letterlijk en figuurlijk niet zoveel om het lijf, maar ik ben toch blij dat ik eindelijk nog eens een reeks helemaal uitlas en dit zonder boeken opnieuw te hoeven lezen. Een mijlpaal als je het mij vraagt! Dat brengt mijn gelezen boeken deze vakantie ook op een totaal van vijf. Daar kan ik niet ontevreden mee zijn. Uiteraard staan we nog niet op het punt waar we zouden willen zijn, maar als ik tegen 31 augustus zes boeken helemaal heb uitgelezen, dan zal ik toch een beetje trots op mezelf zijn! Zeker als ik bedenk van waar ik kom. Je kunt dus zeker nog een eindverslag over 'Vlinderslag' verwachten en misschien dat ik in de laatste week van augustus nog ergens de tijd vind om nog een eerste mening van een volgend boek neer te schrijven. Al mag ik mezelf in die periode van het jaar niet al te veel druk opleggen want sowieso is het dan al heel erg druk met de voorbereidingen voor het nieuwe schooljaar.

Dit gezegd zijnde neem ik jullie graag mee naar 'Adembenemend', het derde boek van de trilogie 'Dirty Little Secrets'. 

Gegevens

Uitgegeven in 2022
Uitgever: Anja Feliers en Pelckmans Uitgevers nv
Omslagontwerp: bij Barbara
Omslagbeeld: Shutterstock
Zetwerk: www.intertext.be
Foto auteur: Luna Meers
Ontwerp ornamenten: Tara Meers
ISBN: 978 94 6401 3535
NUR: 343
Aantal pagina's: 294

Verhaal

Louise betrapte op het einde van het tweede boek haar beste vriendin Claire met haar minnaar Tyler. Dat was in een hotelkamer in Maastricht. Ze wil er geen seconde langer blijven en daarom zoekt ze in het midden van de nacht een uitweg bij Alexander. Hij is immers al jaar en dag haar beste vriend en ze weet ook dat er gevoelens spelen, maar hij is nu bij Trix. 
Alexander besluit om Louise te helpen en brengt haar van Maastricht naar Nieuwpoort, maar niet voor Tyler eerst nog eens zijn zeg in de lobby van het hotel komt doen. Louise is zodanig verward, overstuur en gebroken dat ze maar wat graag even bekomt in het vakantiehuis van de ouders van Alexander. Hij kan echter niet de hele tijd bij haar blijven. Er moet immers gewerkt worden én zijn vriendin wacht thuis op hem. Kunnen ze elk afzonderlijk uitmaken wat ze voor elkaar voelen en hoe ze daarmee zullen omgaan of komt Tyler weer roet in het eten gooien? En wat met de band tussen Louise en Claire? Kan daar nog iets worden hersteld?

Mijn mening (+/++)

Dit boek vond ik net iets minder dan het tweede deel, dat vond ik qua spankracht net nog een tikkel beter. Uiteindelijk weet je hier al 300 pagina's lang hoe het zal uitdraaien. Al zorgt Feliers wel nog voor iets extra. 'Adembenemend' is niet echt spannend en een tikkel voorspelbaar maar deze schrijfster zorgt wel voor amusement en gewoon goed geschreven boeken. Vandaar dat ik eigenlijk al zin heb om een volgend verhaal van haar te lezen. En dat is uiteindelijk een kunst volgens mij. Mensen aanzetten om meer van jouw werken te doen lezen, het is zeker niet iedereen gegeven.
Adembenemend past heel erg goed bij de vorige twee boeken, Feliers heeft een heel vlotte schrijfstijl en de dingen die op het pad van Louise komen zijn wel herkenbaar (zij het soms in een andere context). Zo ben ook ik al eens echt ontgoocheld geweest in een vriendin en voel(de) ik me echt bedrogen, maar uiteindelijk is er wel nog steeds een band die je in al die jaren ervoor hebt opgebouwd. En 'houden van' is duidelijk ook niet altijd (meteen) genoeg om er iets gelukkigs van te maken. Vreemd hoe je bepaalde boeken precies op een moment van je leven leest dat ze er eigenlijk toe doen. Is het toeval of is er toch iets van energie die je in een bepaalde richting stuurt. Ik ben op dat vlak nog een leek en er valt nog zoveel bij te leren. Maar hoe dan ook, ik heb er iets aan gehad, aan het lezen van dit boek. En daar doen we het toch voor. Op naar de volgende!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten