woensdag 3 januari 2018

Eerste mening van 2018!

Ik vind het fijn om boeken uit te wisselen. Omdat ik er zelf nog zelden koop, wil ik vooral leeservaringen en titels met jullie delen. Maar mijn vrienden, familie en collega's blijven me hier en daar ook werken toe stoppen. Soms in de vorm van een titel of een verhaal, maar vaak ook gewoon in boekvorm. Zo kreeg ik van lieve, lieve Agnes het volgende boek mee naar huis...


en vergezelde de gift met drie woorden: Oh my God...

Ik kende de schrijfter Sarah Pinborough niet en had ook nog nooit van dit boek gehoord... Misschien lette ik er gewoon niet op want sinds ik aan het lezen geslagen ben, zag ik het wel al een aantal keren passeren op bepaalde Facebookgroepen. 

Mijn eerste mening

Dit boek leest als een trein. Je zit meteen in het verhaal en je kunt volgen zonder extra inspanningen te moeten leveren. Fijn voor het eerste boek van het nieuwe jaar. Door de duidelijke tijdsaanduiding kun je goed volgen of er nu in het verleden of in het heden verteld wordt. Het boek wordt opgebouwd rond twee (van de drie) hoofdpersonages en er wordt ook vanuit hun standpunt verteld. Doordat er steeds boven het hoofdstuk verduidelijkt wordt wie er vertelt, is het geen opgave om de verhaallijnen te volgen. Lekker makkelijk zou ik zeggen. Ik weet dat er wellicht nog heel wat spanning komt (want ik werd gewaarschuwd!), maar voorlopig kabbelt het verhaal rustig verder. Het is voor mij duidelijk wie de schuldige is en het lijkt er echt vingerdik op te liggen. Voor mij dus voorlopig nog niet echt veel spanning, maar ik verwacht nog wel wat de komende 300 bladzijden...


Bron:
* https://www.bol.com/nl/f/wat-jij-niet-ziet/9200000076273435/?country=BE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten