donderdag 27 april 2017

Buit van de bieb # 7 - deel 5

Ja, dat was toch een serieus bezoek moet ik zeggen. Maar deel 5 is wel het laatste deel ;). Het heeft me echt voldoening gegeven en ik moet zeggen dat ik kracht put uit al die nieuwe dingen rondom mij. Tijd om niet alleen plannen te maken, maar ze ook aan te pakken en te realiseren. Te beginnen met wat vaker te bloggen, te lezen en te tuinieren. En zeg nu zelf, ik ben toch goed bezig, niet?! :)

Mijn allerlaatste deel gaat over de DVD's die ik van de bibliotheek mee bracht. Het is immers de bedoeling om hier wat meer over series te schrijven en als ik aan mijn 12 filmverslagen dit jaar wil komen, dan zal ik af en toe ook eens een film moeten meepikken.

'La Isla Minima'
Een thriller van Alberto Rodriguez


1980 - Zuid-Spanje. Twee meisjes worden vermist in een dorp te midden van moerasgebied. Een jonge Madrileense agent en zijn oudere partner onderzoeken de zaak, maar de lokale gemeenschap lijkt door geheimen te worden beheerst. De agenten moeten zowel de confrontatie met de bewoners als met elkaar aangaan.

De trailer kun je hieronder bekijken...



'The Hurt Locker'
Kathryn Bigelow


Een intens portret van een groep elitesoldaten met een van de meest gevaarlijke jobs ter wereld: bommen ontmantelen in het heetst van de strijd. Wanneer sergeant James aan het hoofd komt van een getraind ontmijningsteam, slaat hij zijn ondergeschikten met verstomming door hen roekeloos mee te slepen in een dodelijk kat- en muisspel met de vijand. James gedraagt zich alsof de dood hem onverschillig laat. Terwijl de mannen proberen hun losgeslagen leider onder controle te houden, ontploft de stad in chaos. James ware karakter onthult zich op een manier die de mannen voor altijd zal veranderen...


'De Ridder' met Clara Cleymans
Seizoen 1, 13 afleveringen



In de misdaadreeks 'De Ridder' kruipt Clara Cleymans in de huid van Helena De Ridder, een jonge en ambitieuze openbaar klager die strijd voert voor meer rechtvaardigheid. Helena De Ridder is scherp van geest en rad van tong. Ze heeft alles om het te maken als advocaat, maar wanneer een van haar zaken eindigt in een tragedie voelt ze zich verantwoordelijk en besluit ze van kamp te veranderen. Als openbaar aanklager leidt Helena het politieonderzoek en vordert zij de straf voor de rechtbank. Het geeft De Ridder een unieke focus. Het volstaat voor Helena niet om een dader op te sporen; ze moet er ook voor zorgen dat die een rechtvaardige straf krijgt. En dat is vaak niet eenvoudig, want in de wereld van misdaad en gerecht is niets zwart-wit. De reeks portretteert een gedreven, jonge vrouw in haar eigen kleine oorlog tegen het dagelijkse onrecht en vertelt indringende, authentieke verhalen over recht en rechtvaardigheid, misdaad en straf. Helena De Ridder geeft het gerecht een herkenbaar, menselijk gezicht.


'Prison Break'

Jaren geleden bekeek ik deze serie rechtstreeks op televisie en hij is me altijd bijgebleven. Omdat er sinds kort een nieuw seizoen draait in Amerika kriebelde het om hem nog eens opnieuw te bekijken. Ik start uiteraard met seizoen 1.


Prison Break handelt over een jonge Amerikaan die zijn oudere broer uit de gevangenis wil halen. Hij plant een ontsnapping, maar moet daarvoor wel eerst een bank overvallen zodat hij zelf opgepakt wordt.


Bronnen:
* http://www.easyespanol.org/movie-night-la-isla-minima/
* https://www.moviemeter.nl/film/43612
* http://dvd-paradijs.be/index.php/genre/de-ridder-seizoen-1
* https://en.wikipedia.org/wiki/Prison_Break_(season_1)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten