vrijdag 21 april 2017

Buit van de bieb # 7 - deel 3

Ja, het is duidelijk dat ik er de tijd voor nam in de paasvakantie. Voor dat bezoek aan de bibliotheek. Ik moet zeggen dat dit me enorm veel rust geeft. Zo rond kuieren tussen die rekken en dan eruit pikken waar ik naar op zoek ben. Of gewoon iets helemaal nieuws ontdekken. Nooit te oud om te leren...

Naast de 'gewone' boeken die ik in 'Buit van de bieb # 7 - deel 1' deelde en de boeken rond lopen in 'Buit van de bieb # 7 - deel 2', heb ik het vandaag over mijn gebroken hart. Sommigen die mij persoonlijk kennen, weten dat ik na meer dan 15 jaar terug vrijgezel ben en dat dit me heel zwaar valt. Daarom lees ik ook veel over dit onderwerp en koos ik dit keer ook twee heel uiteenlopende boeken rond dit thema.

'De wijsheid van een gebroken hart' van Susan Piver


Je bent niet alleen mateloos verdrietig, maar kampt ook met gevoelens van onmacht, schaamte en een gebrek aan zelfvertrouwen. Liefdesverdriet is zeer ingrijpend. Toch is het mogelijk om op zinvolle wijze met deze gevoelens om te gaan, en uiteindelijk gelukkiger en sterker te worden dan ooit tevoren.
Vanuit haar eigen ervaring beschrijft Piver hoe je een gebroken hart kunt omzetten in een bron van positieve levenskracht. Als een goede vriendin biedt ze je praktisch en rustgevend advies. En herhaalt ze dat wat je niet geloven kunt: het komt weer goed met jou. Een onbetaalbaar recept voor troost, bemoediging, wijsheid en humor.

Met oefeningen en meditatietechnieken, een vragenlijst om je gevoelens in kaart te brengen, en een weekprogramma om tot jezelf te komen.


'Dancing Solo' van Elke Clijsters


Elke Clijsters (° 1985) is een avontuurlijke mama van twee. Ze leefde zich jarenlang uit op het tennisveld, maar naast sport, gezondheid en reizen is ondernemen een van haar passies. Elke volgde een opleiding tot singles coach en nadat ze in 2016 zelf terug single werd, ging ze op zoek naar een nieuwe uitdaging. Die vond ze bij het maken van haar eerste boek. Ze bundelde haar kennis en persoonlijke ervaringen in Dancing Solo, een boek dat je niet onberoerd zal laten.


Bron:
*https://www.milarepatoren.nl/shop/3-2-148/boeken/bewustwording/de-wijsheid-van-een-gebroken-hart-susan-piver/
* https://www.lannoo.be/nl/dancing-solo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten