woensdag 19 april 2017

Buit van de bieb # 7 - deel 2

Sinds september ben ik hier voor de zesde keer of zo beginnen lopen. Echt, ik overdrijf niet. Ik had al heel wat verwoede pogingen achter de rug, maar met behulp van mijn nieuwe loopmaatje lukt het me tot nu toe om vol te houden. Zowat elke week loop ik een aantal kilometers en in december vorig jaar liep ik sinds lang nog eens een loopwedstrijd. Dat was al van mijn kindertijd geleden. Komende zaterdag staat er opnieuw eentje op het programma. Negen kilometer in het donker. Benieuwd hoe dat zal aflopen.

Intussen lukt het me aardig om een kilometer of acht te lopen aan een aardig tempo. Ik wil echter mijn doelen wat verleggen. Misschien nog dat tikkeltje sneller of eventueel eens een kilometer of 15. Daarom kwam ik met de volgende boeken naar huis...

Lopen - De complete raadgever


Herbert Steffny heeft enkele decennia lang ervaring opgedaan in het hardlopen en het geven van workshops. In dit boek vat hij de kennis samen die hij in al die jaren heeft vergaard. Hij heeft professioneel advies over de juiste uitrusting en de verschillende loopdisciplines - van walking tot marathon. Hij laat zowel de beginner als de gevorderde zien hoe met allesomvattende en in de praktijk getoetste trainingsschema's het doel stap voor stap bereikt kan worden. Bovendien geeft hij informatie over de juiste hardloopstijl, stretching, voeding en motivatie.

Looptraining van A tot Z
van Paul Van den Bosch


Looptraining is een van de beste manieren om aan je conditie en gezondheid te werken. Al wat je nodig hebt, is een paar goede loopschoenen, de juiste kleding en een gezonde portie doorzettingsvermogen. Maar als je eenmaal met looptraining begint, zul je merken dat je steeds meer wilt. Vijf kilometer worden er tien, en algauw wil je misschien deelnemen aan een loopwedstrijd, of zelfs een marathon. Dit soort wedstrijden vraagt echter om een degelijke voorbereiding en trainingsopbouw. Laat je daarom adviseren en begeleiden door een professionele coach.

In dit boek vertelt Paul Van den Bosch, trainer van verschillende topatleten, je alles wat je moet weten om je looptraining op een efficiënte en verantwoorde manier aan te pakken, of je nu een beginnende jogger bent of een getrainde hardloper. In dit praktische handboek koppelt hij zijn jarenlange ervaring aan de allernieuwste wetenschappelijke bevindingen en geeft hij een duidelijk antwoord op de meest gestelde vragen.

  • Looptraining voor beginners: concrete schema's voor de eerste 9 weken en de 10 km
  • Onmisbare theorie: van de verschillende trainingsvormen tot de juiste loopsnelheid
  • Alles over uitrusting, voeding, overtraining en blessures
  • Volledig uitgewerkte trainingsprogramma's voor de 5 kilometerwedstrijd, de halve en de volledige marathon


Bron:
* https://www.bol.com/nl/p/lopen-de-complete-raadgever/9200000047421955/?country=BE
* https://www.bol.com/nl/p/looptraining/9200000011806873/?country=BE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten