maandag 22 februari 2016

Mission Impossible op zaterdagavond!

In het weekend wat tijd voor jezelf of voor jou en je partner. Dat vind ik nodig om de batterijen voor de komende werkweek weer op te laden. Daarom kropen we zaterdagavond gezellig voor de buis en keken we naar Mission Impossible, nummer 5 en die heet dan voluit Mission Impossible - Rogue Nation. Eigenlijk wilde ik bij elke film ook alle voorgaande films bespreken, maar dan moet je te vaak te ver in de tijd terug keren dus ik zou al blij zijn als er een aantal keer per maand een filmbespreking op Gietjes Boekies en Movies komt!

Vandaag dus Mission Impossible - Rogue Nation uit 2015.

Hieronder de officiële trailer, dan kun je je misschien een beeld vormen van welk soort film dit is. Al zegt de naam Mission Impossible wellicht ook al genoeg :).


Gegevens

Regisseur: Christopher McQuarrie
In 1996 won McQuarrie een Oscar voor het scenario van 'The Usual Suspects'. Hij was ook scenarist van onder andere 'The Tourist' en 'Valkyrie'.


Hoofdrollen: Tom Cruise, Jeremy Renner, Simon Pegg en Rebecca Ferguson
Tom Cruise neemt zoals altijd de rol van geheim agent Ethan Hunt op zich.


Jeremy Renner zie je niet zo heel vaak in de film, maar hij is en blijft de rechterhand van Hunt, welke wending de film ook neemt.


Simon Pegg speelt de grappige Benji. In eerste instantie verkommert hij achter een bureautje, maar algauw zit hij samen met Hunt midden in het avontuur :).


Rebecca Ferguson is in deze film de 'Mission Impossible-girl' (als dat begrip al bestaat). Ze kruist op een paar cruciale momenten het pad van Hunt en dat levert uiteraard vonken op, maar niet de vonken waar jij nu aan denkt ;).


Muziek: Joe Kraemer
Genre: Actiefilm
Speelduur: 131 minuten
Taal: Engels

Korte inhoud

Geheim agent Ethan Hunt zit de geheime organisatie 'Het Syndicaat' op de hielen, maar moet onder dwang van bovenaf stoppen met zijn acties. Het IMF - waar Hunt toebehoord - wordt immers opgedoekt. Hunt wil hier echter niet van weten en duikt onder. Hij doet jaren onderzoek naar het Syndicaat en krijgt daarbij af en toe hulp van ene Ilsa Faust. Het is echter niet helemaal duidelijk voor wie ze werkt en welke beweegredenen ze heeft. Hunt lijkt ze te vertrouwen, maar is dat wel zo slim? Hij beseft dat hij de jacht op het Syndicaat en op kopman Solomon Lane niet alleen aankan en schakelt de hulp van zijn vrienden in. Slagen ze erin om het Syndicaat te ontmaskeren of steekt Faust - of iemand anders - er nog een stokje voor?

Mijn mening (+/++)

Ik heb genoten van mijn filmavond en ik hou ook wel van actie, maar om de volle twee kruisjes te geven, daar was deze prent misschien net ietsje té voor. Ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel, maar ik licht mijn score toch nog wat meer toe. Mission Impossible, daar gebeuren altijd wel dingen in die eigenlijk niet kunnen, maar in de vijfde film uit deze reeks zie je het ene ongelooflijke na het andere. Oké, dat weet je van op voorhand al, maar dat beïnvloedt toch mijn quotering. Het verhaal op zich is wel goed en het wordt nooit saai. Daar zijn er te veel verschillende wendingen voor. De ene keer lijkt het alsof er iemand dubbelspel speelt, de andere keer helpen ze meneer Cruise dan weer uit de penarie. Saai is het dus helemaal niet, goed is het zeker wel, maar misschien heeft regisseur McQuarrie hier en daar toch wat overdreven. Zeker een geslaagde filmavond dus, maar geen prent die in je hoofd blijft hangen (al hoeft dat ook niet altijd). 


Bronnen:
* http://www.aceshowbiz.com/news/view/00056598.html
* http://www.biography.com/people/tom-cruise-9262645
* https://hatchexperience.org/alumnus/jeremy-renner/
* http://fansided.com/2015/01/25/simon-pegg-co-write-star-trek-3/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten