zondag 17 januari 2016

Eerste mening over 'Het huis aan de rand van de hemel'

In mijn eerste 'Buit van de bieb' op deze blog, zag je 'Het huis aan de rand van de hemel' al passeren. Toen kon je alleen de flaptekst lezen, maar intussen kan ik je al wat meer over dit boek vertellen.


Korte inhoud

De grootvader van Lizzy Tanner sterft en laat zijn kleindochter met een raadsel achter. Hij eist van haar dat ze op zoek gaat naar de waarheid. Lizzy weet eigenlijk niet wat ze hiermee aanmoet. Daarnaast krijgt ze bij de notaris ook nog te horen dat twee wildvreemden een huis van haar opa erven. Het wordt steeds vreemder en Lizzy wil kost wat kost het familiegeheim ontrafelen. Haar man steunt haar hierin, maar hij doet haar ook beseffen dat er misschien wel dingen naar boven zullen komen die haar familie uiteen zullen rijten...

Mijn eerste mening

Ik vond de kaft heel uitnodigend en ik moet zeggen dat het boek tot nu toe volledig aan mijn verwachtingen voldoet. Het is geen ingewikkeld verhaal (waardoor het erg vlot leest), maar het is zeker niet saai! Naarmate je verder komt in het boek wordt het naar mijn aanvoelen zelfs spannend. Ik ben heel benieuwd naar het verhaal van opa Bodo. Slaagt Lizzy erin om het geheim te ontrafelen en gerechtigheid te laten zegevieren?

Het verhaal speelt zich ook deels af in de periode voorafgaand aan de Tweede Wereldoorlog en dit vind ik nog een pluspunt. Ik hou immers van historische romans. Daarnaast vertelt Storks af en toe een detail uit het leven van haar hoofdpersonage Lizzy. Zo weten we dat de kleindochter van Bodo de voorbije zomer een slippertje had met een zekere Jérôme. Of dit detail er eigenlijk toe doet, dat weet ik voorlopig niet, maar je leert op die manier wel de relatie tussen Lizzy en haar man Tom beter kennen. Het vormen van een beeld tijdens het lezen vind ik erg belangrijk en dankzij deze korte (en sporadische) beschrijvingen lukt dit heel erg goed. Nooit eerder las ik een boek dat op die manier met wat details strooide. Ofwel lette ik er misschien niet op ofwel waren ze eerder storend voor mij, maar hier vind ik ze zeker een pluspunt. Komt er op een bladzijde even niets nieuws over Bodo aan het licht, dan krijg je wel een scoop over Lizzy of Tom. Zo hou je een lezer zeker steevast bij de kraag, je hebt echt geen tijd om af te dwalen :).

Dit boek is voor mij dus voorlopig echt wel een topper. Benieuwd of ik over een week nog altijd zo mild ben! Hou Gietjes Boekies en Movies dus zeker in de gaten, ik breng zo snel mogelijk mijn eindverslag.

Bron:
* https://www.awbruna.nl/boek/het-huis-aan-de-rand-van-de-hemel-2/



Geen opmerkingen:

Een reactie posten