zaterdag 12 december 2015

Mustreads wordt hier een vaste rubriek!

Mustreads is niet alleen de naam van een boekenblog met heel wat recensies, het is ook de naam van mijn nieuwe rubriek. Zo'n originele naam vind ik het niet, maar het omschrijft wel goed waarover dit blogpostje telkens zal gaan. Het is de bedoeling om nieuw leesvoer aan te reiken en dit op een heel simpele manier. De boeken die ik tegenkom én de moeite waard vind, zal ik hier met jullie delen. Op die manier kan iedereen zijn favoriet lijstje met nog te lezen boeken aanvullen!

Ik heb al heel lang zo'n lijst, maar ik wil deze eigenlijk graag heropfrissen. Jaren geleden begon ik titels te verzamelen en nu staan er wellicht zo'n 600 boeken op. Misschien las ik al een vijftigtal werken, maar steevast neem ik weer nieuwe titels mee uit de bieb. Daarom blijft de lijst ellenlang en is ze niet meer zo handig. Te veel keuze werkt wat verlammend bij mij heb ik de indruk :).
Vanaf vandaag begin ik dus met een nieuwe lijst waaraan ik telkens een paar boeken zal toevoegen. Aan deze lijst wordt trouwens ook een pagina op mijn blogje gewijd.

Boeken en titels kom je overtal tegen. Zo spring ik af en toe eens binnen bij een aantal goeie boekenwinkels, krijg ik tips van vriendinnen, lees ik een goeie recensie op het net of schrijft de krant over een nieuw werk van een welbepaalde auteur. Het is uit die vijver dat ik zal vissen en onder 'Mustreads' schrijf ik dan een kort verslag, te beginnen bij vandaag. De volgende keer laat ik uiteraard de ellenlange intro weg en probeer ik to the point te zijn :).

Zie hier de MUSTREADS!

Kate Morton - Aan de rand van het meer
Korte inhoud:
Alice Edevane is een intelligent, nieuwsgierig meisje van veertien dat opgroeit op een prachtig landgoed aan de rand van een meer in Cornwall. Ze schrijft graag verhalen, maar de mysteries die ze verzint verbleken bij wat haar familie te wachten staat: na afloop van een groots en schitterend zomerfeest met honderden gasten ontdekken de Edevanes dat hun jongste zoon Theo spoorloos is verdwenen. Het drama verscheurt de familie, en het landgoed blijft uiteindelijk verlaten achter.

Bijna zestig jaar later kijkt Alice terug op een succesvolle carrière als schrijfster. Hoewel ze tevreden is met haar leven, knaagt de onopgeloste verdwijningszaak nog steeds aan haar. Honderden kilometers verderop logeert de jonge rechercheur Sadie Sparrow in het huis van haar grootvader in Cornwall. Tijdens een wandeling stuit ze op het oude landgoed – nu een overwoekerde ruïne. Haar nieuwsgierigheid is gewekt, waardoor een reeks gebeurtenissen in gang wordt gezet die Sadie en Alice samenbrengt. Als de schokkende waarheid eindelijk aan het licht komt, blijkt het verleden nog lang niet afgesloten te zijn…


Algemene gegevens:
* Publicatiedatum: 5 oktober 2015
* ISBN: 9789022572566
* Pagina's: 494
* Uitgever: Meulenhoff Boekerij

Andere boeken van Kate Morton: 
* Het geheim van de zusters
* De vergeten tuin
* De vergeten brief
* De vertrouweling


Liane Moriarty - Het geheim van mijn man
Korte inhoud:
Mijn lieve Cecilia, als je dit leest, ben ik dood...
Stel je voor dat je man een brief aan je heeft geschreven, om te openen na zijn dood. Stel je voor dat die brief zijn diepste, meest donkere geheim bevat, die niet alleen het leven van jullie samen kan kapotmaken, maar ook dat van anderen. En stel je dan eens voor dat je deze brief toevallig vindt terwijl je man nog springlevend is.
Cecilia Fitzpatrick is een succesvolle zakenvrouw, staat voor iedereen klaar en is een toegewijde echtgenote en moeder. Maar die brief gaat alles veranderen, en niet alleen voor haarzelf. 
Liane Moriarty heeft een pageturner geschreven die je aan het denken zet: over hoe goed je degenen van wie je houdt eigenlijk kent - en hoe goed je jezelf uiteindelijk kent...

Algemene gegevens:
* Publicatiedatum: 1 januari 2010
* ISBN: 9789044972320
* Pagina's: 342
* Uitgever: Bruna Uitgevers B.V., A.W.

Andere boeken van Liane Moriarty:
* Alles voor jou
* Drie wensen


Bronnen:
* http://boekerij.nl/nl/p4c6e861eb9b5c/14612/aan-de-rand-van-het-meer.html

2 opmerkingen: