maandag 7 december 2015

Goeie recensies komen altijd van pas!

Ook altijd op zoek naar recensies en anderen hun mening? Ik doe het alvast wel voor ik aan een boek begin. Of dit standaard is voor elke lezer, dat weet ik niet, maar ik vind het fijn om vooraf te weten wat anderen van een welbepaald verhaal vinden. Soms zie ik bij Bol een aantal leuke, oprechte meningen, maar van sommige boeken is het echt wel zoeken om een goeie recensie te vinden. Daarom neem ik sinds een paar jaar altijd een kijkje op Kims leeshoekje.

Ik ontdekte een hele tijd geleden deze blog en ik moet zeggen dat het een blijvertje is. Kim schrijft al sinds eind 2009 een vlot en eerlijk verslag neer van wat ze leest en dat doet ze nog steeds met de regelmaat van de klok. Sporadisch hadden we al eens contact en het blijkt dat wij wel wat overeenkomsten hebben. Dat kun je trouwens ook opmaken uit onze boekkeuze. Heel vaak kan ik een titel uit mijn bibliotheekbuit bij haar gaan opzoeken en dan weet ik meteen wat zij ervan vindt. Niet dat ik na een boek altijd identiek hetzelfde denk, maar ik hecht wel waarde aan Kim haar mening! En ik denk dat het voor een blogger altijd wel fijn is dat sommige mensen je teksten lezen :).

Kim quoteert elk boek met sterren en dit op een positievere manier dan ik. Mijn 'punten' gaan van --- (wat ik trouwens nog nooit gaf) tot +++, maar de vrouw achter Kims leeshoekje werkt met 1 tot 5 sterren. Onderaan haar blogpostje zie je dan ook overduidelijk wat ze van het boek vindt. Ze leest net iets meer waargebeurde verhalen dan ikzelf, maar ik denk dat elke lezer Kims leeshoekje zou moeten kennen. Je vindt er heel veel recensies en dit over heel wat verschillende genres boeken! Je zal haar blogje vanaf nu dan ook terugvinden in mijn rechterkolom bij de interessante links.

Hebben jullie ook zo'n favoriet in blog- of siteland? Dan zou ik het heel erg fijn vinden moest je die hieronder vermelden!

Heel veel leesplezier deze week en tot gauw!

1 opmerking: