vrijdag 12 augustus 2022

Meteen raak in seizoen 3 van Undercover

 Een aantal mensen onder jullie weten dat ik lesgeef en dat doe ik met hart en ziel. Daarom heb ik deze vakantie eigenlijk amper de boeken neergelegd. Ik geniet ervan om zonder druk en stress wat zaken van naderbij te bekijken en uit te werken. Daar kruipen wel wat uren in en dat vind ik helemaal niet erg, maar ik probeer er voor te zorgen dat ik op een andere manier mijn dag afsluit. Anders gebeurt het wel eens dat ik de slaap niet kan vatten (omdat er nog te veel ideeën ronddwalen in mijn hoofd). Daarom zak ik af en toe eens onderuit in de zetel en zet ik een serie op. Met een dekentje, mijn vriend om me tegen aan te vlijen en een kaars vind ik dat het gezelligst, maar daar is het nu misschien net dat tikkeltje te warm voor. 

Zo bekeek ik deze vakantie nog eens seizoen 1 en 2 van Undercover opnieuw, maar is het nu de beurt aan seizoen 3, dat ik nog nooit eerder zag! Wat grijpen Tom Waes en Frank Lammers je weer meteen bij de keel. Soms vind ik het wat bij het haar gegrepen wat Bob als undercoveragent allemaal uitspookt, maar het mag gezegd: ook nu zit de spanning er meteen weer in. Wat zal hij allemaal uitvreten met Ferry Bouman en aan welke gevaren zal hij nu terug bloot staan? 



Korte inhoud

Bob ging in het eerste seizoen van Undercover nogal ver waardoor er een rechtszaak boven zijn hoofd hangt. Hij moet bijklussen om zijn nieuw gezin te kunnen onderhouden, maar de kosten blijven oplopen. Wanneer zijn vroegere baas Patrick hem een voorstel doet om een mol in het politieteam op te sporen, twijfelt Bob eerst nog, maar al snel ziet hij in dat dit de enige manier is om eindelijk terug vrij te zijn, in alle betekenissen van het woord. Hij wil immers een nieuw leven opbouwen, samen met zijn zwangere vriendin en zijn kinderen uit zijn eerste huwelijk.

Dit avontuur houdt uiteraard weer wat gevaren in. Hij moet zich niet alleen terug inwerken in het drugsmilieu, hij moet dat samen doen met oude bekende Ferry Bouman. De drugsbaron die undercoveragent Peter Bogaert op het einde van seizoen 1 in de cel kreeg.

Slaagt hij erin om zijn eigen vel te redden en de mol te ontmaskeren? Of gaat Bob alias Tom Waes deze keer te ver en bekoopt hij het met zijn leven? Ik ga uit van een goede afloop, maar Bob heeft nu wel te doen met een sluwe vrouw als tegenspeelster. Kan hij ook dit aan? Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel erg benieuwd ben.

Mijn eerste mening

Aangezien het de eerste keer is dat ik deze afleveringen zie, is de spanning natuurlijk nog een pak groter (dan toen ik seizoen 1 en 2 opnieuw bekeek). Waardoor je echt getriggerd bent om verder te kijken. Dat is sowieso al een groot pluspunt voor een serie. Doordat de afleveringen vaak afsluiten met een goeie cliffhanger en pittige stukjes van de komende aflevering weten de makers ons als kijker steeds weer bij de keel te grijpen. Daar hou ik wel van bij dit soort reeksen.

Daarbij komt nog dat Tom Waes een goed programmamaker is en dat ik zo mijn twijfels had over zijn mogelijk acteertalent, maar ik mag die bij de vuilnis op de stoep zetten, die twijfels. Hij doet het gewoon echt heel goed waardoor ik nog steeds meer overtuigd ben van onze Vlaamse/Belgische klasse wat acteurs en series betreft. Ik blijf er een voorliefde voor hebben en dat zal je ook blijven merken hier op Gietjes Boekies en Movies

Samengevat

+ Goede acteurs, spannend, een vrouw aan het hoofd van een drugskartel (mag ook wel eens), een kijkje in het persoonlijk leven, hier en daar nog een verwijzing naar de vorige seizoenen

- Soms wat onwerkelijk (misschien gaat Bob wat te ver, al is hij eigenlijk geen undercover meer)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten