dinsdag 13 april 2021

Zou het...

 De meesten onder jullie weten waarschijnlijk dat ik hier al ettelijke keren opnieuw begonnen ben. Het is zoals het leven, met vallen en opstaan. Een blog is een zaligheid, maar o wee als het voor extra druk gaat zorgen. Begonnen met Gietjes Corner waar ik zomaar alles opgooide. Dat vond ik een gigantische uitlaatklep. Niets moest, alles mocht. Ik kon er mijn ei kwijt en er was genoeg om over te vertellen. Aan een aantal artikels per week kwam ik met gemak. 

Maar toen wilde ik net wat professioneler te werk gaan en merkte ik dat lezers niet zaten te wachten om mijn ongestructureerd koppie :). Ik kon en kan het amper zelf volgen, wat zou ik dan verwachten van mensen die me alleen van mijn schrijfsels kennen? Dan lazen jullie iets over boeken, dan weer over het onderwijs, over koken, over knutselen en naaien, over films, over handletteren, over allerlei weetjes en daar wilde ik dan eigenlijk nog eens zeer graag iets over sport, een eigen moestuin en geestelijke gezondheid tussen zwieren. Het is onbegonnen werk lijkt me, maar inbinden staat nergens in mijn woordenboek ;). Ik verwijt mezelf niks, het zit gewoon in onze genen!

Dus probeer ik het met graagte nog eens opnieuw. Zoveel mogelijk uit het leven halen en daarbij heel regelmatig achter mijn schrijftafel kruipen. Ik heb er baat bij want het brengt me tot rust. Op die manier schep ik orde in de wanorde, klasseer ik iets (letterlijk of figuurlijk), vind ik iets terug als ik het nog eens nodig moest hebben en deel ik het nog eens met anderen. Het heeft zoveel voordelen. 

Alleen is de hoofdzaak op Gietjes Boekies en Movies boeken en de voorbije vijf jaar was dit eigenlijk mijn zwakke plek. Ik las nog wel, maar zelden nog een volledig verhaal. Het kostte me zoveel moeite en ik vond het verschrikkelijk (van mezelf). Jaren heb ik met heel veel plezier boeken verslonden en deelde ik dat met mijn partner en met jullie. Maar toen die partner uit mijn leven verdween, smolt mijn leesfocus als sneeuw voor de zon. Ik bleef me omringen met boeken en reed op en af naar de bieb, maar ik reeg meer boetes dan schrijfsels voor deze blog aaneen. Dit kon de bedoeling niet zijn. 

Door een nieuwe liefde in mijn leven (driemaal hoera!) waait er een nieuwe wind en wat vind ik het heerlijk om tegen zijn warme lijf aan te liggen en me opnieuw helemaal te laten meevoeren. Geen gedachten meer die afdwalen, geen tranen van pure ellende die weggepinkt moeten worden. Nee, genieten en wegzakken. In een verhaal, een ruimte, een personage, een plaats. Ik dacht altijd dat het heel simpel was, maar dat is het niet. Loslaten. Het kan en het is nodig op zoveel manieren.


Bron:

https://nl.freepik.com/vrije-vector/een-nieuwe-start-aangepaste-belettering-op-aquarel-splash-achtergrond_1061384.htm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten