vrijdag 26 april 2019

Handlettering en illustratie in je bullet journal

Zoals ik vorige zondag al vertelde... ik heb meer dan één blogje. Hier wil ik alles over series, films en boeken verzamelen, maar soms leg ik ook eens een link naar een ander virtueel kind van me. Vandaag wil ik even dieper ingaan op Gietjes Maksels en Baksels. Het webstekje dat tot nog toe het minste aandacht kreeg. Tijd dus om daar verandering in te brengen. Misschien hebben jullie totaal geen interesse in deze (vernieuwde) blog, maar ik las een boek over een onderwerp van op Gietjes Maksels en Baksels (GMenB), vandaar de link met Gietjes Boekies en Movies.

Via Pinterest kwam ik een aantal keer dingen rond handlettering tegen en aangezien ik zot van schrijven ben, dacht ik ook wel dat dit iets voor mij kon zijn. Meestal gaan er dan wel wat alarmbellen bij mezelf af, want ach, heb ik nog niet genoeg hobby's? Maar ja, mezelf tegenhouden is altijd al moeilijk geweest. Dus dan ga ik er maar voor. Dit jaar maakte ik in deze stijl al een aantal nieuwjaarskaartjes, maar omdat ik er te veel tijd in moest steken, liet ik enkele goeie vrienden in de kou staan. Niet mooi van me, ik weet het. Daarom volgde ik een aantal maanden terug al eens een workshop rond het thema (waarover later meer op GMenB) zodat ik de volgende keer wat sneller tot resultaat kan komen. Met deze reden pakte ik ook het volgende boek uit de bib mee. Een mens kan immers van elk boek wat opsteken...

Handlettering en illustratie in je bullet journal....


Flaptekst:
Anne Jorinde Kuiper, van Gouden Lijntjes, neemt je stap voor stap mee in haar favoriete bezigheid: handletteren en illustraties in je bujo. Ze laat je zien hoe je met een bullet journal meer structuur en overzicht in je leven krijgt en hoe je in een handomdraai de meest prachtige pagina's opzet. Daarmee kun je niet alleen je leven beter plannen, het ziet er ook nog eens geweldig uit. Dus laat je bujo-avontuur maar beginnen!

Gegevens:
Uitgegeven door: Forte Uitgevers BV
Eindredactie: Mariëlle van der Goen, Hilversum
Fotografie: Sterstijl Fotografie, Amsterdam
Opmaak omslag: bij Barbara, Amsterdam en Anne Jorinde Kuiper
Opmaak binnenwerk: bij Barbara, Amsterdam
ISBN: 978 94 91853 23 4
NUR 460
Uitgegeven in 2018

Mijn mening (++)

Uiteraard valt zo'n boek moeilijk te vergelijken met een fictieboek, maar ik vind dit werk goed opgebouwd, overzichtelijk, kleur- en leerrijk. Anne Jorinde raakt de heikele punten van mijn gedachten aan en ze weet waar haar publiek mee zit. Hoe moet ik eraan beginnen? Wordt het niet te veel? Kan ik het wel? Je voelt je meteen aangesproken. Op vele vragen komt er ook een antwoord. Je blijft niet op je honger zitten. Het maken van een bullet journal wordt ook niet verheerlijkt. Het is niet zo dat je een drang voelt om het te moeten doen, nee, je krijgt er gewoon zin in. En dit volledig in je eigen stijl want dat is waar de schrijfster op hamert. Zoek je eigen weg, maar misschien wel met enkele van haar kapstokken. 


Bron: 
https://www.bol.com/nl/p/handlettering-illustratie-in-je-bulletjournal/9200000095273735/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten