zaterdag 13 april 2019

Undercover, mijn eerste mening

Niet alleen hou ik van boeken, ook van Vlaamse series kan ik echt wel genieten. Daarom neem ik deze vakantie even de tijd om naar Undercover te kijken. Intussen werden er al zeven afleveringen uitgezonden, maar geen nood, al deze episodes kun je gratis via VRT NU (her)bekijken. 



Als de serie op deze manier te zien is, wacht ik vaak tot alle afleveringen op de buis zijn geweest. Dan kan ik voor een keer wat bingewatchen en hoef ik niet nog een paar weken te wachten om te weten hoe alles afloopt. Maar nu had ik het karakter niet. Ik had gewoon dringend nood aan wat ontspanning. Zonder een strijkplank of een verbeterboek tussen mij en m'n scherm ;).

Korte inhoud

Undercover is een Belgisch-Nederlandse tiendelige fictiereeks waarin heel wat topacteurs meespelen. De serie handelt over twee undercoveragenten die het vel van een XTC-producent willen. Ze worden op een camping naast de caravan van Ferry Bouman geposteerd, maar hun opdracht wil niet echt vlotten. Algauw zijn er dan ook verschillende mensen uit de entourage van de crimineel die onraad ruiken.

Eerste mening

In eerste instantie had ik zo mijn bedenkingen bij Tom Waes als (hoofd)acteur. Dat hij een straffe gast is, dat heeft hij al meerdere malen bewezen, maar zijn talentenlijstje lijkt me nu al zo lang dat ik niet had verwacht dat ook dit er nog bij kon. Toch weet hij me alweer te overtuigen. Met zijn rol als undercoveragent Bob Lemmens neemt hij me helemaal mee in de (onder)wereld van politie, drugs, corruptie en verraad.


Naast enkele hele bekende Belgische acteurs spelen er uiteraard ook een aantal Nederlanders mee. Ik vind het een verademing om eens andere mensen op het scherm te zien. De mengeling van het Limburgs, het accent van Waes en het Nederlands is voor mij echt een meerwaarde. Ik hou immers zo ontzettend veel van dialecten en streekgebonden woorden.

Dat het verhaal zich grotendeels op een camping afspeelt, is voor mij ook helemaal nieuw. Het is eens iets anders en brengt op een luchtige manier een aantal stereotiepe scènes naar voor. Wat de thriller - dat Undercover wel is - soms ook wel eens grappig maakt. Een goeie mix van acteurs, taal en (ont)spanning dus voor mij. Heel erg benieuwd naar het vervolg! Ik hou jullie uiteraard op de hoogte. Van zodra aflevering tien werd uitgezonden, schrijf ik hier mijn definitieve mening neer!

Bron: 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten