maandag 29 april 2019

De encyclopedie van alle belangrijke dingen

Vorige week zondag vertelde ik jullie al over mijn job en over de link die ik dus met kinderen (en met Gietjes Corner) heb. Daarom wil ik af en toe dus ook kinderboeken met jullie delen, zowel fictie als non-fictie. Hoe meer schoolgaande jeugd we aan het lezen krijgen, hoe beter. Vind je ook niet?

Vandaag heb ik het over een encyclopedie en wat voor eentje. Ik moet zeggen dat ik hem zelf met heel veel plezier heb gelezen. Ik heb het over 'De encyclopedie van alle belangrijke dingen' (Voor nieuwsgierige kinderen die alles willen weten).

Flaptekst

Alles wat je echt moet weten over de aarde, dieren en planten, de ruimte, het lichaam, en nog veel meer. Welke dieren leven er in de woestijn? Wat zit er binnen in een vulkaan? Hoelang duurt het om met een raket naar de maan te reizen? Wat is het grootste orgaan van je lichaam? Hoeveel soorten wolken bestaan er? Ontdek alle belangrijke dingen in deze prachtige encyclopedie! Voor nieuwsgierige kinderen vanaf 6 jaar.

Gegevens

Eindredactie: James Mitchem
Senior Designer: Lisa Robb
Redactie Sophia Danielsson - Waters, Hélène Hilton, Violet Peto
Vormgeving: Charlotte Milner, Hannah Moore, Claire Patané, Samantha Richiardi, Sadie Thomas
Assistentie vormgeving: Eleanor Bates, Rachel Hare
Fact checker: Gill Pitts
Pre-Production Producer: Dragana Puvacic
Senior Producer: Isabell Schart
Vormgeving cover: Francesca Young
Creative Technical Support: Sonia Charbonnier
Managing Editor: Penny Smith
Managing Art Editor: Gemma Glover
Uitgever: Mary Ling
Art Director: Jane Bull
Vertaling: Ernst Schreuder
Redactie Nederlandse editie: Jaap Verschoor, Kantoor Verschoor Boekmakers, Heemstede
Oorspronkelijke uitgever: Dorling Kindersley Limited (2016)
Uitgever in het Nederlands: Lannoo (2017)
NUR: 222
ISBN: 978 94 014 4021 9


Mijn mening (++/+++)

Ik vind dit een geweldig boek! Je weet dat ik niet zo snel héél enthousiast ben, maar ik was al lang op zoek naar een boek dat ook leesbaar is voor iets kleinere kinderen. Ikzelf sta voor het tweede leerjaar en ik vind dat die doelgroep soms wat in de kou blijft staan wat informatieve boeken betreft. Voor beginnende lezers zijn er wel een paar en voor derdegraadskinderen vind je er heel uiteenlopende, maar het is moeilijk om leesbare dingen voor 7-8-jarigen te vinden. Daarom ben ik heel erg blij met dit boek. Het eerste deel vind ik nog net iets interessanter dan het tweede deel, maar misschien oordelen kinderen daar anders over dan ikzelf. Zelfs volwassenen kunnen nog heel wat opsteken van dit werk. Alles wordt duidelijk uitgeschreven en met de afbeeldingen wordt alles net iets luchtiger. Een aanrader dus, voor je klasbibliotheek, maar zeker ook voor bij je thuis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten