vrijdag 27 maart 2020

Meer met letters van Martine Boere

Soms gebeurt het wel eens dat ik een link tussen deze en een andere blog leg, maar dat is ook alweer een hele tijd geleden. Daarom acht ik de tijd vandaag rijp :).

Vroeger schreef ik alles op mijn eerste blog (Gietjes Corner) en dat was eigenlijk wel even haalbaarder, maar de onderwijsmensen hadden soms niks met de boeken waarover ik iets postte en ze vonden het nogal vervelend om tussen recepten, knutsels en andere schrijfsels door het materiaal voor hun klas te gaan zoeken. Daarom ben ik een hele tijd geleden overgestapt naar vier verschillende blogs. Om zo tegemoet te komen aan de wensen van mijn lezers. Ik doe het met plezier, maar het vraagt wel wat tijd om ze alle vier tegelijk te onderhouden. Maar zoals ik eerder ergens al zei, hobby's moet ik zien als een fantastische invulling van mijn schaarse vrije tijd, niet als een must. Loslaten en gewoon doen waar ik me goed bij voel, is dus de boodschap. Niets moet, alles mag :).

Vandaag wil ik het daarom even over een nieuwe hobby van me hebben. Een hele tijd terug volgde ik in de plaatselijke bibliotheek een workshop handletteren en sindsdien ben ik van plan om me daar wat meer in te verdiepen. Ja, van plan en oké... het kwam er nog niet echt van. Maar net voor het in quarantaine gaan, ging ik nog eens langs in de bieb en bracht ik het volgende boek mee...

Afbeeldingsresultaat voor meer met letters studio suikerzoetGegevens

Auteur: Martine Boere, Studio Suikerzoet
Omslag: ID for you, Martine Bouwman
Vormgeving: Studio Suikerzoet
Fotografie: AssiéFotografie, Annette
Heffels en Studio Suikerzoet
Zetwerk: Prezns, Marco Bolsenbroek
Redactie: Marian van Eekelen
Uitgegeven in 2017
Uitgeverij: Kosmos Uitgevers, Utrecht/Antwerpen
ISBN: 978 90 4391 954 8
ISBN e-book: 978 90 4391 955 5
NUR: 400

Flaptekst

Martine van Studio Suikerzoet neemt je mee op lettersafari. Letters zijn overal om je heen, het is een kwestie van goed kijken en letters in je opnemen. Vol inspiratie wordt de letterreis vervolgd op papier. Martine legt de basistechnieken van handlettering uit; hoe kun je van al die mooie letters die je hebt gezien je eigen ontwerpen maken? Na de basis komen diverse technieken aan bod, zoals chalkboardlettering en brushlettering.

Wil je een stapje verder dan handlettering op papier? Geen probleem. Stapsgewijs laat Martine zien hoe je kunt handletteren op bijvoorbeeld glas of hout.

Dit boek over handlettering gaat verder waar andere boeken ophouden; het is een compleet techniekenboek vol mooie kleurenfoto's!

Mijn mening

Eerlijk? Ik vind dat het boek er niet uitziet... Sorry voor mijn ongezouten mening, maar als dit hetgeen is wat je leert met de inhoud van het boek, dan zou ik dit exemplaar gewoon aan de kant laten liggen. Maar gelukkig weet ik dat een kaft niet alles zegt en keek ik er doorheen. Ik liet me niet afschrikken want niet elk pareltje ziet er ook goed uit. Sommige handletterboeken zijn naar mijn mening veel beter gestyled dan dit, maar de inhoud is zeker niet beter. Want echt, hier had ik als beginneling echt iets aan. Ik vond het van begin tot einde interessant en nam echt elke pagina door. Met papier en pennen in de aanslag was ik een aantal uurtjes zoet. Want naast wat theorie kun je eigenlijk ook meteen gewoon aan de slag. Wil je weten wat ik al deed? Neem dan zeker eens een kijkje op Gietjes Maksels en Baksels

Geen opmerkingen:

Een reactie posten