vrijdag 29 juli 2022

Mijn eerste mening over seizoen 2 van Undercover

 Een goeie drie jaar terug schreef ik hier een eindbeoordeling over het eerste seizoen van de spraakmakende serie Undercover. Intussen kwamen er nog twee seizoenen bij, maar moesten jullie mijn ongezouten mening hierover missen. Ten eerste omdat ik seizoen 2 bekeek, maar hier niet postte en omdat ik eerlijkheidshalve moet toegeven dat ik seizoen 3 zelfs nog niet heb gezien! Ook daar moe(s)t de komende vakantie verandering in komen.

Wil je graag mijn mening en een overzicht van de personages van seizoen 1 nog eens opnieuw lezen/herbekijken, dan kan dit hier

Voor ik aan seizoen 2 begon, bekeek ik eerst nog eens seizoen 1, maar intussen heb ik dus ook al een paar 'nieuwe' afleveringen achter de kiezen. Dit keer speelt de serie zich niet meer op een camping af, maar op een manege, genaamd El Dorado. Hoe undercoveragent Bob (of is het nu Steve) daar terechtkomt, zie je eigenlijk al in aflevering één. Ik moet zeggen dat er meteen een gebeurtenis is die je naar de keel grijpt. Die het rechtvaardigheidsgevoel in mij doet opborrelen en waardoor je ook meteen voelt wat Tom Waes of dus Bob voelt. Hij moet er dit seizoen gewoon nog harder tegenaan om de criminaliteit te bestrijden. Niet alleen voor zijn werk, maar zeker ook als persoonlijke afrekening. Hij heeft dus niet alleen Ferry Bouman als vijand...


Zoals je op de foto hierboven kan zien, staat Tom Waes (als Bob) opnieuw centraal, spelen bepaalde personages uit seizoen 1 een bijrol (Ferry, Danielle en Kim), maar vervolledigen enkele topacteurs ook de cast van deze nieuwe episodes. Ruth Becquart ken ik nog van Clan, Over water en Gent-West (doet me eraan denken dat ook over deze series hier nog niets werd geschreven) en ze zet ook nu weer een karaktervolle moeder neer. Wat kan ze goed acteren, ik blijf fan. Zij wordt geflankeerd door de broers Bergers (gespeeld door Sebastien Dewaele en Wim Willaert). Twee West-Vlaamse topacteurs die me ook mateloos kunnen bekoren. Al hebben ze een streepje voor op vele andere acteurs omdat ze in mijn eigen sappig taaltje spreken en omdat ik ze al ken van de alom bejubelde reeks Eigen Kweek.

Seizoen 2 bestaat uit tien spannende afleveringen waarbij Bob/Steve de gebroeders Bergers een halt wil toeroepen. Ze zijn gewiekste bandieten en leveren wapens aan iedereen die er maar voor kan betalen. Zijn het rebellenleiders of dictators, het kan hen eigenlijk weinig schelen. Sebastien Dewaele of JP is de wreedste van de twee en schuwt geen geweld, al gebruikt hij daar meestal zijn mannetje Mourade Zeguendi (alias Vincent Messaoudi) voor. Laurent Berger lijkt de lamme goedzak, maar ook hij deelt soms rake klappen uit. 


Mijn mening

De bakens zijn uitgezet en het belooft opnieuw een heel spannende reeks te worden. De criminelen waar Bob mee te maken krijgt, zijn terug van groot kaliber en opereren op wereldvlak. In eerste instantie krijgt hij hulp van een nieuwe partner, maar deze wordt door toedoen van Bob zelf eigenlijk al snel buitenspel gezet. Slaagt hij erin om te infiltreren en ook deze boeven achter slot en grendel te zetten? Het lijkt me van wel, maar hoe dit hem zal lukken en wat voor spanning dit allemaal teweeg zal brengen is me nog niet duidelijk (gelukkig maar!). Bob voert immers ook nog een tweede strijd. Ferrry Bouman is niet zomaar van plan om in de gevangenis te verkommeren en probeert via een audiofragment Bob onder druk te zetten. Komt hij vrij of laat Bob zich niet zomaar chanteren? Na de tien afleveringen hoor je hoe het afloopt!

Kort samengevat:

+ Je kunt je meteen vereenzelvigen met de gevoelens van het hoofdpersonage, topacteurs, krachtige verhaallijn, spanning met bepaalde cliffhangers

- Weinig spanning wat eindafloop betreft (zeker bij het oppakken van de Bergers)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten