zaterdag 4 mei 2019

Showtime met Tom Waes

In de voorbije paasvakantie schreef ik hier voor de eerste keer iets over de serie Undercover. Heb je deze blogpost gemist? Kijk dan zeker eens onder de volgende link: Undercover, mijn eerste mening.
Intussen is de laatste aflevering ook op de buis geweest en kun je de reeks volledig bekijken op Vrt.nu. Aarzel niet te lang want de tien afleveringen blijven er niet al te lang op staan.

Korte inhoud

Undercover is een Belgisch-Nederlandse serie over een Hollandse drugsbaron. In het weekend verblijft hij samen met zijn partner Danielle op een Limburgse camping en de politie posteert twee undercoveragenten naast de chalet van meneer Bouman. Het is aan dit duo om de hele bende in de luren te leggen, maar dat blijkt op papier net iets makkelijker dan in het echt. Er sneuvelen heel wat mensen voor de politie er in de allerlaatste aflevering in slaagt de mannen van Bouman (en uiteraard ook het kopstuk zelf) te klissen.

De intriges en de leugens worden doorheen de serie steeds groter en ook in deze reeks komt er wat scheefpoeperij op het scherm. Dat zorgt voor wat extra spanning, op tal van vlakken.
Sommige mensen uit de clan van Bouman vertrouwen Kim en Bob niet, maar doordat Bob het leven van de XTC-producent tijdens een vuurgevecht redt, ziet de Nederlander geen graten in alle toevalligheden sinds Kim en Bob op de camping wonen.


Acteurs en actrices

Kim: gespeeld door Anna Drijver - undercoveragente
Bob: gespeeld door Tom Waes - undercoveragent 
Ferry Bouman: gespeeld door Frank Lammers - drugsbaas
Danielle Bouman: gespeeld door Elise Schaap - vrouw van Bouman
John Zwart: gespeeld door Raymond Thiry - rechterhand van Bouman
Jurgen Van Kamp: gespeeld door Kevin Janssens - handlanger en schoonzoon van Zwart
Nick Janssens: gespeeld door Manou Kersting - coördinator undercoveroperatie
Walter Devos: gespeeld door Kris Cuppens - inspecteur moordzaken, informant van Bouman
Ignace Devlaeminck: gespeeld door Lucas Van den Eynde - coördinator undercoveroperatie
Gino Maldini: gespeeld door Michael Pas - uitbater kledingwinkel, klant van Bouman


Prijzen

In maart won Undercover in Californië een prestigieuze prijs. Het ging aan de haal met de juryprijs voor de beste serie. Het Cinequest Film Festival is een van de belangrijkste Amerikaanse festivals dat jaarlijks in San Jose plaatsvindt. Ook tijdens het Duitse Seriencamp Festival sleepte Undercover de Publieksprijs in de wacht.


Mijn mening (++)

De eerste afleveringen heb ik eigenlijk vrij snel na elkaar bekeken. Ik was ook steeds erg benieuwd naar het vervolg en ik kon niet wachten om me nog eens in de zetel voor een volgende episode te installeren. Op de laatste afleveringen moest ik wat wachten want ze waren nog niet op Vrt.nu te bezichtigen en dat heeft bij mij de spanning wat doen afnemen. Daardoor kan ik geen +++ meer voor deze serie geven. Daarnaast was het ook duidelijk dat de drugsbaron en zijn bende sowieso opgepakt zouden worden waardoor de laatste aflevering voor mezelf toch wat aan spankracht verloor. De makers mochten je alsnog op het verkeerde pad proberen te zetten, de afloop was heel voorspelbaar. Al was er wel een cliffhanger voor een volgend seizoen want intussen werden daarvoor de eerste scènes al opgenomen. Benieuwd wanneer de volgende afleveringen op tv te zien zullen zijn. Ik hou jullie alvast op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten