maandag 23 april 2018

Seringenmeisjes

De oorlog, het heeft me altijd geïntrigeerd. Ik moet zeggen dat ik in de geschiedenislessen steevast een stekje vooraaan in de klas zocht... en dat was absoluut anders niet van mijn gewoonte ;). Daarom wilde ik het volgende boek zeker ook tussen mijn mustreads zetten: 'Seringenmeisjes' van Martha Hall Kelly. Via een andere leesblog kreeg ik deze tip aangeboden en ik nam hem met beide handen aan. Om hem zeker niet te vergeten, post ik hem hier.  Iemand van jullie hem al gelezen? Dan hoor ik het graag in de reacties!


1939. Het lot van drie vrouwen verandert voorgoed wanneer Hitler Polen binnenvalt. Caroline Ferriday is een hardwerkende vrouw die haar handen vol heeft aan haar vrijwilligerswerk op het Franse consulaat in New York. Aan de andere kant van de oceaan sluit de Poolse tiener Kasia Kuzmerick zich aan bij het verzet. Eén verkeerde stap kan vreselijke gevolgen hebben, zoals Kasia snel ondervindt. De ambitieuze Herta Oberheuser heeft een nieuwe positie aangeboden gekregen als dokter in dienst van de overheid, en wordt onderdeel van het kampregime in Ravensbrück. De drie vrouwen raken onlosmakelijk met elkaar verbonden wanneer Kasia ook in Ravensbrück terechtkomt en na de oorlog samen met Caroline strijdt voor gerechtigheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten