woensdag 24 april 2019

Buit van de bieb #9

Lezers die me al een tijdje volgen, zullen deze rubriek wel nog kennen van vroeger, maar het is intussen al meer dan een jaar geleden dat ik hier nog mijn buit van de bieb met jullie deelde. Jammer vind ik dat want via deze afleveringen op mijn blogje ontdek je altijd een aantal nieuwe boeken (naast een aantal mustreads die ik meebreng) en zelfs soms een bekende of onbekende film. Vanaf vandaag wil ik de rubriek graag terug nieuw leven inblazen. Ik vind ze immers een meerwaarde voor Gietjes Boekies en Movies.

Benieuwd naar mijn vorige (oude) afleveringen? Dan kun je bij het label 'Buit van de bieb' terecht.


'Het meisje uit het Noorden' van Katarzyna Bonda




Flaptekst:

'Katarzyna Bonda is de Poolse Jo Nesbo. Een duivels goede thriller: Cijfer 10/10.' The Wild Bunch

Winter 1993: in een hotel in Gdansk wordt een tienermeisje gevonden, dood door een overdosis. Uren later sterft haar broer bij een auto-ongeluk. De politie kan geen verband tussen de twee sterfgevallen vinden en ziet het als een noodlottig toeval.
Twintig jaar later keert misdaadprofiler Sasza Zaluska terug naar de Poolse kust, na zeven jaar afwezigheid. Ze zoekt naar een rustig leven met haar dochtertje. Dan wordt ze door een voormalig hoofd van politie tot een opdracht verleid: de raadselachtige sterfgevallen uit de jaren negentig lijken gelinkt te kunnen worden aan de maffia en ze lijken zelfs een sleutel te zijn naar recente misdaden...


'Dinsdag is voorbij' van Nicci French


Flaptekst: 
In een vervallen huis in het oosten van Londen wordt het lichaam van een man aangetroffen, rechtop in een leunstoel. Het huis is van Michelle Doyce, een kwetsbare vrouw met ernstige psychische problemen, wier uitspraken de recherche voor raadsels stellen. Inspecteur Karlsson roept Frieda Klein te hulp, die daardoor opnieuw verstrikt raakt in de duistere kanten van het leven. Wanneer Frieda meer te weten komt over het verleden van de man, blijkt ze in groot gevaar te verkeren en meer vijanden te hebben dan ze dacht.

Dit is het tweede deel uit de reeks rond Frieda Klein. Wil je weten wat ik van het eerste boek vond? Lees dan zeker ook eens het volgende artikel: 'Blauwe maandag uitgelezen!'.


'De secretaresse' van Renee Knight


Flaptekst:

Wat zou jij doen als je álles geeft voor je baas, en zij je als een baksteen laat vallen?

Wie heeft de meeste macht op kantoor? Degene die het hardst praat, het rijkst is, degene die het meeste respect afdwingt? Of iemand als Christine Butcher: een bescheiden vrouw die in stilte getuige is van alles wat besproken wordt, elk geheim en elk gerucht? Iemand die onopvallend informatie inwint bij degenen voor wie ze werkt en die enkel zichzelf zien? Maar er is slechts een dunne lijn tussen loyaliteit en verraad, en als iemand als Christine tot het uiterste gedreven wordt, kan zij zomaar de gevaarlijkste vrouw op kantoor blijken...


En dan bracht ik ook nog deze film mee!

'Patser' van Adil en Bilall


Flaptekst:

Patser volgt vier hangjongeren op 't Kiel in Antwerpen die er van dromen om te leven als echte patsers: snel rijk worden en leven zoals in een videoclip. Ze spiegelen zich aan de Kingpin van de Amsterdamse cocaïnehandel en stoppen hun neus in high-profile drugszaken. Maar het wordt plots wel erg heet onder hun voeten als ze voelen dat de Colombiaanse drugsmaffia hen op de hielen zit.

Wil je graag de officiële trailer zien? Dan kan dat hieronder!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten