dinsdag 25 juli 2023

Eerste mening over 'Adempauze'

In het begin van de vakantie las ik een luchtig boek van Anja Feliers, namelijk 'Ademloos'. Dit was het eerste deel van de 'Dirty Little Secrets'-trilogie. Aangezien ik vaak te lang wacht voor ik vervolgdelen lees, vatte ik nu meteen de koe bij de horens. Dan hoef ik dat eerste deel binnen hier en zoveel maanden/jaren niet meer opnieuw te lezen voor ik weer mee ben. Vandaar nu al mijn eerste mening over 'Adempauze'.

Flaptekst

Is het verleggen van je grenzen alleen maar spannend... of ook gevaarlijk?

In 'Dirty Little Secrets: Adempauze' komt het leven van Louise, een jonge succesvolle lifestylejournaliste, helemaal op zijn kop te staan. Tyler Moore, de mysterieuze man met wie ze tien jaar geleden een stomende affaire had, zet haar diepste verlangens om in werkelijkheid. Maar tegelijkertijd ontkiemen er gevoelens voor de charismatische en gevoelige Alexander, haar soulmate die er altijd al voor haar was.
Wanneer Tyler de aantrekkingskracht tussen Louise en Alexander ontdekt, verdwijnt hij woedend uit haar leven. Louise kan nauwelijks geloven dat haar dit overkomt. Opnieuw. Heen en weer geslingerd door haar gevoelens voor beide mannen besluit ze het heft in eigen handen te nemen en gaat ze Tyler achterna, op zoek naar de antwoorden die ze nooit kreeg. Tijdens haar zoektocht naar hem verlegt Louise haar seksuele grenzen. Maar is dit het ultieme genot dat zij zoekt? En waar ligt de grens tussen fantasie en werkelijkheid?

Korte inhoud

Wil je weten waarover het eerste deel van deze trilogie handelt, dan kun je dit hier nog eens opnieuw lezen. Op het einde van het vorige deel vluchtte minnaar Tyler weg en wist Louise helemaal niet wat ze aan moest met de aandacht van Alexander. Bij het begin van dit boek heeft Louise de nacht niet thuis doorgebracht. Ze wordt wakker met een kater en beseft dat er de avond voordien van alles is fout gelopen. Wil ze op zoek naar Tyler of vlucht ze liever in de armen van haar soulmate Alexander? En wat met haar vriendin Claire? Alles is zo verwarrend dat ze eigenlijk niet meer weet van welk hout pijlen te maken. Wat moet ze nu doen? Voor wie voelt ze enkel lust? Of is het ook echt liefde? En wie wil haar nog een kans geven? Want intussen moeit de knappe Trix zich ook in het spel en is de vriend van Claire stikjaloers. 

Mijn mening

Aangezien ik het eerste deel nog niet zo lang geleden las, kon ik de draad meteen weer oppikken. Dat is ook niet moeilijk met een verhaal als dit. Letterlijk en figuurlijk eigenlijk niet zo veel om het lijf. Je raast over de pagina's en is voor mij een echte chicklit. Niet meteen helemaal mijn ding, maar als afwisseling tussen de serieuze(re) werken is dit wel te pruimen. Na de roman 'Kinderen van de rivier' ben ik hierna misschien wel eens toe aan een echte thriller. Ik kijk dus al uit naar het volgende boek. Al wil ik uiteraard ook weten hoe het met Louise verder gaat. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten