maandag 10 mei 2021

Een nieuwe mustsee: Albatros!

Een paar keer per week passeert er hier wel iets wat ik wil zien of lezen. Soms denk ik: nee nee, niet weer. Het kan er niet meer bij dus probeer ik te denken: Niets voor mij. Maar die gedachte verdwijnt zo gauw als hij gekomen is :). Ik vecht er niet tegen, ik moet het gewoon omarmen. Het is niet altijd zo makkelijk omdat er zelden tot nooit echt rust in mijn hoofd is, maar te gepasten tijde probeer ik te vertragen en dat lukt me wel. Sport, vrienden, familie,... : ze zijn een absolute must.

Waar ik het vandaag wil over hebben: De reeks 'Albatros'. Misschien ken jij hem al en kun je er iets meer over zeggen. De moeite? Plus- en minpunten? Ik las betrekkelijk weinig reviews op het net. Dus alle info is welkom. Dan kan ik mijn mening later eens vergelijken met die van jullie. Want ik moet zeggen dat het genre tragikomedie wel ver van mijn bed is. Meestal hou ik niet van dit soort reeksen, maar doordat het onderwerp vernieuwend en wellicht verrijkend is, ben ik er toch heel erg benieuwd naar. Tien zwaarlijvige mensen schrijven zich in voor een kamp in de Ardennen en samen proberen ze af te vallen. Hoe doen ze dat? Hoe zien ze zichzelf? Waar worstelen ze mee? Het zijn allemaal zaken waar ik erg benieuwd naar ben. Want van elke serie, van elk individu kun je leren, kun je bepaalde dingen opsteken en wordt je leven rijker. Daar ben ik van overtuigd. Word ik nu zowaar wat filosofisch?...

Ook benieuwd naar de reeks? Dan kan je hieronder alvast de trailer zien.


Gegevens


Bedenkers: Wannes De Stoop en Dominique Van Malder
Afleveringen: acht
Zender: Canvas
Genre: Tragiekomedie
Productiehuis: De Wereldvrede

Acteurs



De makers wisten een indrukwekkende cast met Vlaams en Waals talent te verzamelen. Hierboven zie je ze in deze volgorde (met tussen haakjes de naam van hun personage): Ruth Beeckmans (Evi), Marjan De Schutter (Indina), Hilde Destoop (Bea), Titus Muizelaar (Jan-Willem), Tom Ternest (Bart), Benny Claessens (Geoffrey), Isabelle Van Hecke (Martine), François Neycken (Guy), Dominique Van Malder (Raf). 

Sommige acteurs ken ik uit andere series, zoals Tom Ternest (Zie mij graag), Titus Muizelaar (Beau Séjour) en Benny Claessens (Undercover). Daardoor stijgen mijn verwachtingen voor deze reeks alleen maar. Ook Dominique Van Malder wist al een gevoelige snaar bij mij te raken toen ik een aantal fragmenten van Radio Gaga zag. Daarnaast is hij ook de gastheer in 'The Bachelorette'. Ik kan zijn humor wel smaken en hij vervult zijn rol als uniek bindmiddel tussen Elke Clijsters en de vrijgezellen tijdens de roosceremonie met verve.

Albatros staat dus op mijn lijstje met mustsees en dan zal je er in de toekomst dus zeker nog meer over lezen. Hou Gietjes Boekies en Movies dus zeker in de gaten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten