zaterdag 2 januari 2016

Spreukenverzamelaar

Ooit vroeg er een collega of ik geen mooie spreuk kende om bij ons op school in de gang op de muur te zetten. Via Pinterest en andere internetkanalen ging ik op zoek en toen vond ik er wel een paar. Toch heb je van die spreuken nooit genoeg vind ik. Sommigen bewaren ze in een schriftje, ik wil ze graag hier ook met jullie delen. Zeker als ze uit een boek komen. Gisteren begon ik meteen in een van mijn bibliotheekvangsten en '365 nachten' van Charla Muller begint met zo'n zegswijze waar ik me helemaal kan in vinden. Ik deel hem dan ook graag met jullie. Uiteraard vertel ik hier later ook zeker meer over het boek! De korte inhoud kon je gisteren al op Gietjes Boekies en Movies lezen! Gemist? Kijk dan snel even hier.

En dan nu de spreuk...

Als je ja zegt, 
moet je bereid zijn 
te zweten en je mouwen op te stropen 
en tot aan je ellebogen 
in het leven te gaan wroeten.

Jean Anouilh

Geen opmerkingen:

Een reactie posten