donderdag 7 januari 2016

Nieuwe tabbladen!

Wat zo typisch is aan een nieuw blogje is de zoektocht die er niet alleen aan voorafgaat, maar ook nog gaande is tijdens de eerste weken, maanden. Een opstart is gek, motiverend en chaotisch tegelijk. Gelukkig ben ik niet aan mijn proefstuk toe en weet ik stilaan wat er werkt en niet werkt. Zo was ik eigenlijk niet van plan om onmiddellijk een Facebookpagina te maken, maar er was vraag naar dus deed ik dat intussen ook al. Geïnteresseerd? Kijk dan snel even hier. Pas op, de foto's zijn nog niet zoals ik ze zou willen en ik vergat ook al een paar keer een linkje naar mijn blog, maar kom. Voor een pagina in z'n kinderschoenen is het wel oké. Facebook is nu immers een handig middel om mensen te bereiken.

Daarnaast wil ik me ook behoeden voor een chaotische blog. Een hoofd in die status tot daaraan toe (daar leer ik mee leven ;) ), maar geen onsamenhangende, moeilijk te doorwroeten dingen meer. Dan is het een gigantisch werk om dat terug recht te trekken. Denk maar aan mijn puntjes van kritiek op mijn eerste blog Gietjes Corner.

Tabbladen

Ik wil het dus heel gestructureerd aanpakken en daarom heb ik een paar nieuwe tabbladen aangemaakt. Jullie kenden de volgende al:
Home - altijd handig om naar terug te keren
Auteurs - omdat ik jullie ook af en toe eens iets wil vertellen over de mensen achter de boeken
GB - Fictie volwassenen - heette in het begin van Gietjes Boekies en Movies eigenlijk gewoon Gelezen boeken, maar daar kon ik mijn ei niet volledig (gestructureerd) kwijt. Daarom dus straks de nieuwe tabbladen
Wat ik nog wil lezen - is een weergave van alle Mustreads die ik op mijn blogje post. Dat waren er voorlopig nog niet zo veel, maar er komen er in de loop van de week zeker nog bij!
Films - met alle verslagjes over mooie en minder mooie prenten!

En nu de nieuwe:
GB - Fictie kinderen/jeugd - waar ik alle boeken van 0 tot +/- 16 wil gaan sorteren. Vroeger zette ik die gewoon tussen de boeken voor volwassenen, maar ten eerste zijn er volwassenen die nooit een jeugdboek ter hand nemen en ten tweede wil ik in 2016 gewoon veel meer jeugdboeken gaan lezen. Bij deze dus een apart tabblad.
GB - Non-fictie - aangezien ik me de komende tijd ook wat wil verdiepen in dit genre maakte ik ook meteen een nieuw blad. Vroeger nam ik zelden tot nooit zo'n boek ter hand, maar sinds ik het blogboek van Kelly Deriemaeker las, heb ik de smaak te pakken! Bij deze hoop ik in 2016 dus ook deze pagina regelmatig aan te vullen!
Eerste mening - Sinds het ontstaan van deze blog verkondig ik ook al mijn eerste mening over een boek. Misschien is die term niet helemaal correct want een kaft en flaptekst bezorgen je al een eerste indruk, maar ik wil vooral vermijden dat ik dingen vergeet te vertellen. Ik lees erg graag, maar doe meestal wel een aantal weken over een boek (behalve in de zomervakantie). Daarom had ik vroeger altijd het gevoel dat ik bij het delen van mijn mening op het einde van een boek onvolledig was. Dat wil ik vermijden met de rubriek 'Eerste mening'. Al deze meningen wilde ik eerst bij het boek zetten, maar dat zou de pagina 'Gelezen Boeken (GB)' niet ten goede komen.

Op die manier hoop ik alle boekenliefhebbers echt van dienst te kunnen zijn en laat die bezoekersaantallen dus maar oplopen :). Mijn pagina delen is dus helemaal niet verboden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten